Cludev hjälper Vätternrundan

Cludev hjälper Vätternrundan

Nu är det äntligen klart. Cludev börjar arbeta med Vätternrundan som ny kund. Ett av Motalas största varumuärken och ett av Sveriges största idrottsarrangemang. Det här ska bli väldigt roligt tycker vi.

Vätternrundan firar 50 år 2015 vilket ger det hela lite extra fokus. Utöver det så arrangerar organisationen VM i Triathlon i Motala sommaren 2015. Något Cludev också kommer att arbeta med. Dessutom finns loppen Tjejvättern, Halvvättern, Minivättern och andra nya projekt.

Uppdraget omfattar webbstrategi, onlinemarknadsföring, webbutveckling och löpande service av Vätternrundans digitala miljöer.

Vi ser med spänning fram emot en intressant tid med vår nya partner och hoppas på ett långt och givande samarbete.

Vätternrundan

Björn Orrenius
Björn Orrenius
bjorn.orrenius@cludev.se

Björn har lång erfarenhet av digital affärsverksamhet för stora företag som Adidas, Com Hem, Beckers, Glocalnet, Omega, Länsförsäkringar med flera. Under åren har han arbetat på mediebyrå, reklambyrå, webbyrå, på marknadsavdelning samt i egna projekt. Björn arbetar som strateg, projektledare och affärsutvecklare.