Digital vind i Konas segel

Digital vind i Konas segel

Idag blev vi klara med ett roligt projekt för Kona Windsurfing. Cludev lanserade tidigare en ny e-handelsplats för det motalabaserade företaget. Nu lanserar vi den nya varumärkessidan i WordPress.

Stort fokus har legat på att ta fram en snygg design som passar Konas varumärke och som berättar något. Målsättningen har varit att genom storytelling i form av såväl text som bilder och video beskriva vad Kona är och vad Kona står för. Kona drivs av den energiske vindsurfingpionjären Joachim Larsson. Han står som grund för storyn på Kona och vi utgår från hans liv för att ge tydliga exempel.

Konas globala community av vindsurfare  är viktigt för hela konceptet och därför har vi gått från att visa Konas egna sociala kanaler. Istället lyfter vi in #Konaone från Facebook, Twitter och Instagram. Alla är delaktiga.

Kona står nu väl rustade med en ny digital plattform för att sprida sitt varumärke och öka sin försäljning över hela världen.

Vi önskar Kona lycka till på sin digitala resa!

Se nya windsurfingparadiset Konaone.com

Björn Orrenius
Björn Orrenius
bjorn.orrenius@cludev.se

Björn har lång erfarenhet av digital affärsverksamhet för stora företag som Adidas, Com Hem, Beckers, Glocalnet, Omega, Länsförsäkringar med flera. Under åren har han arbetat på mediebyrå, reklambyrå, webbyrå, på marknadsavdelning samt i egna projekt. Björn arbetar som strateg, projektledare och affärsutvecklare.