Digitally Motala och #Modig

Digitally Motala och #Modig

Sedan en tid tillbaka arbetar vi på Cludev med konceptet Digitally Motala som bland annat driver en utbildning i Motala. Motala är en stad i en stor identitetskris och man strävar efter en ny identitet efter industrinedläggningar och kommunskandaler. Vi vill att den framtida identiteten ska vara digital.

Modig Academy driver utbildningen Webbkommunikatör med 16 duktiga elever under 5 månader från mars till augusti. De drillas i allt rörande webbmarknadsföring, sociala medier och innehållsutveckling.

Vi tror att dagens ungdomar kan mer än vad de själva vet om och vi tror samtidigt att företagare i Motala tappar mark då de inte förmår att prestera digitalt. Utvecklingen går hänsynslöst snabbt fram och många upplever det digitala som ett hot. Här vill vi visa att det är precis tvärtom och förhoppningsvis kan vi skapa arbetstillfällen för fler ungdomar. Mixen av ”digitally natives” och företagare borde skapa något nytt och spännande. Det är en ära att vara en del av detta.

Utbildningen Webbkommunikatörs elever ordnar den 23:e maj ett spännande digitalt event på Motala Convention Centre. Inspirerande talare som Johan Ronnestam, Deeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt kommer att visa den framtid vi går till mötes samt den nya spelplan som det digitala skapar. Läs mer om #modig här.

Tags:
,
Björn Orrenius
Björn Orrenius
bjorn.orrenius@cludev.se

Björn har lång erfarenhet av digital affärsverksamhet för stora företag som Adidas, Com Hem, Beckers, Glocalnet, Omega, Länsförsäkringar med flera. Under åren har han arbetat på mediebyrå, reklambyrå, webbyrå, på marknadsavdelning samt i egna projekt. Björn arbetar som strateg, projektledare och affärsutvecklare.